Men zegt wel eens
“de tijd vliegt als je lol hebt”, nou die tijd is inderdaad voorbij gevolgen en
lol dat we hebben gehad..... Zoals vorige maand gemeld hielden we ons druk
bezig met het organiseren van offertes voor de diverse schades aan het huis en
schuttingen. Omdat hier de schoolvakantie begin juli begon moesten we Denham
weer verlaten omdat echt alles tot de nok toe vol zat. Gelukkig kregen we op de
dag dat we vertrokken de laatste offertes dus konden we mooi alles insturen
naar de verzekering en dan zou het geld vast snel komen. We hadden immers alles
geregeld wat ze hadden gevraagd. Al snel was er een bevestiging van ontvangs en
een en ander zou worden geevalueerd. Onderweg naar (wederom) Geraldton maakte
we iets bijzonders mee. Alhoewel het maar 400km is en je dat in principe in 4
uur tijd kunt rijden doen we er met onze motorhome tegenwoordig wat langer
over. Hier even koffie drinken, daar even een broodje eten en och dit is een
rustig plekje dus hier blijven we maar staan vannacht. Het was hier dat we
ontdekten dat de koekjetrommel nog voor op de “bull bar” stond. He, we hebben
hier toch geen koekje op? Nee en bij de lunch ook niet dus die heeft er dus
vanaf de koffiestop zo’n 200km eerder dus doodleuk opgestaan. Was dat misschien
waarom diverse mensen naar ons zwaaiden? Nou ja, rustige rijstijl he J. Wat verzekering betreft zijn wij natuurlijk
niet ongeduldig dus pas na een week maar eens geinformeerd en naar de status
gevraagd. Ja ze hadden alles ontvangen en het lag nu bij de beoordelaar. En er
zou binnen 2 weken, nog een week te gaan dus, uitsluitsel zijn. Precies een
week later dus maar weer een mailtje gestuurd, dit omdat je soms 1.5 uur in de
wacht staat voordat je een “mens” te spreken krijgt, met een paar opmerkingen
in de mail dat het toch wel allemaal erg lang ging duren en dat zachtjes aan
tijd werd om de “sociale media” maar eens te gaan inschakelen. Niet lang daarna
werden we terug gebeld dat bijna alles was geaccepteerd, maar de schutting met
onze buren was afgewezen omdat de “retainer wall”, een muur om het
hoogteverschil tussens ons en de buren op te vangen, niet was gedekt. Johan
heeft toen maar aangegeven dat ze dan even moeten lezen omdat de offerte was
i.v.m. het plaatsen van een schutting “op een retainer wall” en niet de
retainerwall zelf. Hier zouden we binnen 48 uur over worden geinformeerd. Het
geld voor de overige schade zou direct worden overgemaakt. Oh ja en de reis en
verblijfskosten kosten die we hadden gemaakt om naar Denham te komen werden
niet vergoed. Nou ja, wij moeten zelf alles organiseren, omdat het hun, de
grote verzekeringsmaatschappij, niet lukte op afstand en dan moeten wij dat wel
doen als we daar niet zijn????? Ach als we het er niet mee eens waren konden we
een klacht indienen en dan zou de supervisor binnen 48 uur contact opnemen. Die
belde inderdaad en zei doodleuk: “Mijnheer, u had toch gewoon even een paar
telefoontjes kunnen plegen?” Johan zijn antwoord was gelijk: Nou als jullie het
niet op afstand kunnen organiseren, hoe moet ik het dan doen? Maar goed, hij
bleef voet bij stuk houden en het kon niet worden vergoed maar ik kon een
klacht indienen. Hier was Johan wel voor te porren natuurlijk! En je raad het
al, binnen 48 uur.....
Na een week was er nog geen geld binnen op de rekening en natuurlijk ook nog geen bericht van de klachtenafdeling. Maar weer een allervriendelijkst mailtje gestuurd met de mededeling dat ik het nog een paar dagen zou afwachten vooraleer ik Channel 7 (zeg maar RTL) zou informeren, waar ze altijd van die mooie verhalen maken van gedupeerde consumenten. Plotseling begonnen alle raderen te draaien! Excuus hier en het geld was binnen. Excuus daar, ja de schutting wordt ook vergoed. Oh ja, nog een excuus want ze waren een aantal geclaimde items vergeten. Ook belde er een allervriendelijkste dame van de klachtenafdeling, met wederom duizend maal excuses, die vond dat het ook allemaal wel erg lang ging duren en ze wilde graag horen waarom ik zoveel kilometers had moeten rijden. Dus het hele verhaal nogmaals uit de doeken gedaan. Dus de schadebemiddelaar heeft u echt gevraagd om zelf de offertes aan te vragen? Jazeker! Nu worden al deze gesprekken op band opgenomen dus ik adviseerde haar om het maar terug te luisteren. Ze kon niets beloven maar ging haar uiterste best doen om er proberen iets voor ons uit te slepen. Inmiddels was ook het restant van het geld, inclusief alle ontbrekende en vergeten onderdelen, binnen. Nog een paar dagen later volgde er weer een excuusbrief en het aanbod om onze reis en verblijfs kosten te voldoen en nog een kleine financiele vergoeding voor het ongemak waarmee men graag de zaak wilde afsluiten. Het was meer dan we hadden verwacht dus we hebben het aanbod maar met beide handen aangenomen. Al met al een drukke maand dus. Maar goed dat we momenteel niet hoeven te werken want ik zou niet weten hoe we dit er nog allemaal bij hadden moeten doen!
Klik hier voor de foto's
Na een week was er nog geen geld binnen op de rekening en natuurlijk ook nog geen bericht van de klachtenafdeling. Maar weer een allervriendelijkst mailtje gestuurd met de mededeling dat ik het nog een paar dagen zou afwachten vooraleer ik Channel 7 (zeg maar RTL) zou informeren, waar ze altijd van die mooie verhalen maken van gedupeerde consumenten. Plotseling begonnen alle raderen te draaien! Excuus hier en het geld was binnen. Excuus daar, ja de schutting wordt ook vergoed. Oh ja, nog een excuus want ze waren een aantal geclaimde items vergeten. Ook belde er een allervriendelijkste dame van de klachtenafdeling, met wederom duizend maal excuses, die vond dat het ook allemaal wel erg lang ging duren en ze wilde graag horen waarom ik zoveel kilometers had moeten rijden. Dus het hele verhaal nogmaals uit de doeken gedaan. Dus de schadebemiddelaar heeft u echt gevraagd om zelf de offertes aan te vragen? Jazeker! Nu worden al deze gesprekken op band opgenomen dus ik adviseerde haar om het maar terug te luisteren. Ze kon niets beloven maar ging haar uiterste best doen om er proberen iets voor ons uit te slepen. Inmiddels was ook het restant van het geld, inclusief alle ontbrekende en vergeten onderdelen, binnen. Nog een paar dagen later volgde er weer een excuusbrief en het aanbod om onze reis en verblijfs kosten te voldoen en nog een kleine financiele vergoeding voor het ongemak waarmee men graag de zaak wilde afsluiten. Het was meer dan we hadden verwacht dus we hebben het aanbod maar met beide handen aangenomen. Al met al een drukke maand dus. Maar goed dat we momenteel niet hoeven te werken want ik zou niet weten hoe we dit er nog allemaal bij hadden moeten doen!
Klik hier voor de foto's
2 opmerkingen:
Toch leuk om elke maand weer een stuk te lezen. Waren de koekjes nog wel lekker? hahaha
Pim
Hahahaha lekkere koekjes
Een reactie posten